«باراک اوباما» معتقد است احتمال پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به‌شدت کاهش یافته و این رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا باید نامزدی خود در این انتخابات را با جدیت بررسی کند.

اوباما معتقد است که بایدن باید در نامزدی خود تجدیدنظر کند

به گزارش قدس آنلاین ، رسانه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به «باراک اوباما» گزارش داد این رئیس‌جمهور سابق آمریکا باور دارد احتمال پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به‌شدت کاهش یافته و او باید درباره نامزدی خود تجدید نظر کند.

در گزارش واشنگتن‌پست آمده است: «باراک اوباما در روزهای اخیر به هم‌پیمانان خود گفته است که مسیر پیروزی بایدن به شدت دشوار شده و او باید به‌صورت جدی توانایی خود برای نامزدی را بررسی کند.»

بایدن پیش از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در دولت باراک اوباما نقش معاون رئیس‌جمهور آمریکا را داشت و در سال میلادی جاری قرار است در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، به عنوان نامزد حزب دموکرات، با «دونالد ترامپ» نامزد مورد حمایت جمهوری‌خواهان رقابت کند.

عملکرد فاجعه‌بار بایدن در مناظره انتخاباتی با ترامپ به جای آنکه نگرانی‌های موجود درباره آمادگی او برای دور دوم ریاست‌جمهوری در سن ۸۱ سالگی را از میان بردارد، آن را تشدید کرد و او حالا با فشار فزاینده‌ای برای کناره‌گیری مواجه شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات سنا و «نانسی پلوسی» از رهبران حزب دموکرات از بایدن خواسته‌اند پیش از اینکه خیلی دیر شود، از رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

نظرسنجی‌های انجام شده پس از ترور نافرجام ترامپ هم حاکی از آن هستند که این سوءقصد بر محبوبیت وی افزوده و احتمال پیروزی بایدن در انتخابات آتی بیش از پیش کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.